Πέμπτη, 12 Μαρτίου 2015

......συνέχεια στο ταξίδι της γραφής......

αλλιώτικο το ταξίδι μας σήμερα ....χωρίς σύμβολα και σημαδάκια....χωρίς γράμματα και σπουδάγματα... μόνο με την καρδιά μας....και με το συναίσθημα !!!! ...λέγοντας καλημέρα  όχι στα ελληνικά...ούτε στα αλβανικά ...στα βουλγάρικα....αλλά με το χέρι μας ....με την κίνηση του χεριού μας και την απορία ζωγραφισμένη στα προσωπάκια τους ....πώς υπάρχουν τέτοια παιδάκια ...χωρίς να ακούνε ...χωρίς να μιλούν...?????


( η καλημέρα στη νοηματική γλώσσα )

Η γλώσσα είναι επικοινωνία  ...είναι ο φίλος μας...
Πώς έχουν φίλους αυτά τα παιδάκια??
Πώς πηγαίνουν στο σχολείο??
Πώς παίζουν???
Πώς λένε...μαμά?? ...εγώ τη μαμά μου την αγαπάω πολύ , κυρία......
Πώς είναι δηλαδή κυρία???

Σ αυτό μας βοήθησε το youtube  και ο δάσκαλος της νοηματικής ...


μα....δεν μιλάει?? δεν ακούγεται τίποτα....μόνο τα χέρια κουνάει.....
Ας κλείσουμε και εμείς τα αυτάκια μας και ας  προσπαθήσουμε ν ακούσουμε θορύβους .....τίποτα δεν ακούσαμε.....
...άραγε πως επικοινωνούν αυτοί οι άνθρωποι?? πως μιλάνε ? και πως τους καταλαβαίνουν οι άλλοι??..... ....... με τα χέρια τους !!!! ( σ αυτό βοήθησε πολύ το youtube...)
..είδαμε την αλφαβήτα στην ελληνική νοηματική και στην αγγλική....και βρήκαμε τις διαφορές σε πολλά γράμματα!!! ..βλέποντας την αλφαβήτα κάναμε και εμείς με τα χέρια μας τα γράμματα της και μάθαμε το αρχικό γράμμα από το όνομά μας !!!
 Α

                                       Β                      
                                       Γ
                                        Δ
                                      Ε

Ζ


Η

                                     Θ

Ι

                                        Κ
                                   Λ
                                    Μ

Ν

                                      Ξ
                                         Ο

                                    Π
                                       Ρ

Σ


                                                      Τ     

     

                                          Υ
                                      Φ
                                       Χ


Ψ

                                      Ω
..είδαμε και το παραμύθι  : ο λαγός και η χελώνα και προσπαθήσαμε να  μάθουμε και εμείς τον τίτλο του παραμυθιού.....

η χελώνα...


                            ο λαγός......



                             ο λαγός και η χελώνα !!!!!!




...βρήκαμε λέξεις ...τις χειρομορφές ....και  προσπαθήσαμε να τις κάνουμε όσο καλύτερα μπορέσαμε....












.....μας βοήθησε και μια μαμά....
...όμως δεν είναι σαν τα δικά μας τα γραμματάκια κυρία???
Καμία σχέση....η μαμά αυτή έχει μεγαλώσει σε άλλη χώρα...και μιλάει την αγγλική νοηματική που της έμαθαν στο Δημοτικό !!!!!!....καμιά σχέση......










 .....τελικά περισσότερο μάθημα ενσυναίσθησης  ήταν το σημερινό  και λιγότερο ταξίδι στη γραφή...... και πραγματικά φάνηκε αυτή η άγνωστη δύναμη της επικοινωνίας....μέσα από την ψυχή τους ...από τον εγωκεντρισμό τους ...από την ηλικία τους  ??? ...φάνηκε...
....κατανόησαν τη θέση αυτών των παιδιών...εκφράστηκαν με συναισθήματα...προσπάθησαν ( μέσα από το παιχνίδι ) να μπουν στη θέση τους.....
.....κάποια παιδιά, μάλιστα, θυμήθηκαν και τις κινήσεις που έκαναν όταν ήταν μικρά!!! όπως το ευχαριστώ...το γεια σου ....
Τελικά κερδίσαμε πολλά περισσότερα από ό,τι μπορούσαμε να φανταστούμε !!!!!!!!!!!!!!